26 May, 2018

Utmattningssyndrom

Publicerad: 15 april, 2011

Privat Medicin

Aktuell forskning visar att regelbunden fysisk träning liksom väldigt regelbundna levnadsvanor är omistliga inslag i rehabiliteringen ut ur utmattningssyndrom. Gäller att sova 8-9 tim/dygn, att gå upp, lägga sig, äta på regelbundna tider! Se vidare avsnittet Utmattningssyndrom

Rekommenderat på Privat Medicin

Viktig information angående Privat Medicin

Sommaren 2017 övertog Add Health Media Privat Medicin och Praktisk Medicin samt Medicinboken från Three Doctors. Vi håller just nu på att se över funktionaliteten på respektive sida. I praktiken innebär det att du i dagsläget inte kan göra några nya inlägg och att vi håller på att se över hur vi i framtiden kommerLäs mer..

Få koll på dina mediciner

Idag finns många hjälpmedel för att hålla koll på sina mediciner. Apoteket AB har nyligen lanserat sin nya app Mina recept. Med den kan du exempelvis beställa dina receptbelagda medicin, få påminnelse r om när dina recept håller på att gå ut, få enkel kontakt med läkare för att förnya recept och chatta med enLäs mer..

Influensatider

Vintern och kylan är här, och med den förkylningar, influensa och vinterkräksjuka. Och även om inte kulmen nåtts så är det många som insjuknat. Sjukdomsförloppet för influensen är snabbt och efter en inkubationstid på en till fyra dagar kan man ligga i feber på 40 grader och känna sig ordentligt sjuk, med huvudvärk, muskelvärk och trötthet.Läs mer..